A sokműfajúság gyönyörűsége

Cím: A sokműfajúság gyönyörűsége
Dátum: 2008. december
Forrás: Pesti Divat 2008. év decemberi szám, 65. oldal, PDF letöltés itt: simenfalvy_kulturmix_cikk

A színház varázslatos légköre meghatározta az egész gyerekkoromat, – meséli a művésznő. A beszélgetések központjában mindig a darabok, a szerepek és az előadások voltak, és én mindezt ámulva hallgattam.

Úgynevezett művészéletemet elég korán kezdtem, mivel hatévesen bekerültem a Magyar Rádió Gyermekkórusába. A tanulás melletti elfoglaltság ritmust adott a napjaimnak és rengeteg élményt biztosított: hiszen kislányként rengeteget utazhattam szerte a nagyvilágban. A kórustagoknak hangszeren is kellett játszaniuk. Így nemcsak énekeltem, hanem tíz évig szorgalmasan zongoráztam is. A családban senki nem csodálkozott rajta, hogy színésznő akartam lenni.

Kétszer a jelentkeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetem prózai tagozatára: ám csak a harmadik nekifutásra vettek fel. Szirtes Tamás és Léhner Péter zenés osztályába.

Hogyan került a Budapesti Operettszínházba?

Óriási szerencsével! 2001-ben végeztem és Kerényi Miklós Gábor pont akkor kapta meg a Teátrum igazgatóiposztját. Ő hívott engem, én pedig boldogan mentem. Az elmúlt évek alatt közel másféltucatnyi, jelentős szerepet eljátszottam.

A West Side Story Anitáját négy helyen, négy rendező irányítása mellett kellett egy kicsit mindig másmilyenné formálnom. Nem csoda, hogy ez a kedvenc szerepem. Az Alföldi Róbert alkotta Sweet Charity volt a legnagyobb, legnehezebb feladatom, ahol minden színészi feltételnek maximálisan meg kellett felelnem.

Most hány darabban játszik?

Ötben vagyok benne és a hatodikra készülök. Öt éve a Mozart megy, melyben a zseniális zeneszerző feleségének, Constance-nak a szerepét játszom. A Menyasszonytánc főszereplőjeként fiatal lányt kell megformálnom, míg az Abigél középkorú Horn Micije előrevetíti a jövőt. Színházunk abszolút sikerdarabjában, a Rómeó és Júliában Capuletné vagyok, a Szépség és Szörnyetegben pedig kisebb szerepet játszom. Megtiszteltetés ért azzal, hogy Parti Nagy Lajos Ibusár című huszerettjében kaptam szerepet. Ebben az esetben elrugaszkodunk a klasszikus operett-musical vonaltól.

A Raktárszínházban Béres Attila rendezi a sok prózával teli zenés darabot. Kerényi Miklós Gábor korszerű gondolkodásmódját dicséri, hogy képesek vagyunk január 16-án egy operettparódiát bemutatni az operett fellegvárának falai között.

Mostanában nemcsak anyaszínházában láthatja a közönség, de egyre több helyen vállal fellépést…

Az ügynököm, Perjés János barátsága és tanácsai nyomán egyre tágul a kör, amelyben részt veszek. Ez jó dolog, mert a különböző rendezvényeken az ember minden műfajban felmutathatja önmagát. Most Nagy Sándor kollegámmal önálló estre készülünk.

December elején a Ruttkai Éva Színházban bemutatjuk A férfi és a nő/ Hogy nem volt című előadásunkat, amely a két nem kapcsolatáról szól. Kedvenc verseinkből, prózarészletekből, ismert slágerekből összeállítottuk a sok nevetést fakasztó műsort – és remélem, hogy a közönség szeretettel fogadja majd.